Felanmälan och frågor

Vem ni ska felanmäla till beror på vad det handlar om.

Vitvaror
Cylindas hemsida används om det är frågor om eller något fel på produkter som kyl, frys, spis, ugn, mikro, tvättmaskin och torktumlare. https://www.cylinda.se. Cylinda behöver veta serienummer på vitvaran samt avtalsnumret 02298 som finns på garantiintyget – https://brfkarnaphuset.se/manualer/

Sydantenn ansvarar för TV och bredband – https://www.sydantenn.se/kundservice/

Generella fel eller ställa fråga

Fel i er lägenhet eller i fastigheten ska anmälas till Bredablick genom deras hemsida eller kundtjänst – https://bredablickforvaltning.se/felanmalan/. (Fastighetsägare är Karnaphuset – som är svar på en fråga där.)

När frågan/felanmälan skickats iväg får ni ett meddelande om att det kommit fram och därefter registrerats i Bredablicks system med ett ärendenummer.  

OBS! Skriv bara ett fel per felanmälan eftersom ärenden kan ta olika lång tid att få svar på. Det blir enklare att följa upp det enskilda ärendets nummer på det sättet. Bifoga om möjligt en bild på felet. Om det gäller entrédörrar i fastigheten skriv även tid på dygnet som felet upptäcktes.

Akut?

Vid brådskande fel vardagar 07.30-16.00 kontaktas förvaltaren Bredablicks på 010 – 177 59 00.

Om kontakten sker vid annan tidpunkt kopplas samtalet vidare till Bredablicks fastighetsjour för en så kallad utryckning. Kom ihåg att jourärenden som inte visar sig vara akuta så ska det bekostas av den som kontaktat jouren. Så vänta, om det går, till nästföljande vardag eller lägg en felanmälan genom – https://bredablickforvaltning.se/felanmalan/.